Första semestern slut...

Ja, nu har vi haft semester i 3 veckor och det börjar att närma sig sitt slut. På måndag är det dags att börja sommarjobba och sedan ska jag jobba i 7 veckor. Vi kommer avsluta sommaren med ytterligare 2 veckor semester innan skolan drar igång igen och det tror jag kommer kännas välbehövligt. Barnen kommer ha ytterligare en vecka semester när förskolan är stängd i juli och då ska de vara hos farmor och farfar.

Jag är supernöjd med de här veckorna och vi har haft det väldigt fint tillsammans. Vi har dessutom haft tur med vädret och det gör en hel del också såklart. Efter att jag och Manuel kommit hem från Valencia så var vi hemma i huset i 1 1/2 vecka med barnen. Då gjorde vi en massa små utflykter med bland annat en heldag på Bakken, Leos lekland, Tirups örtagård mm. Vi var såklart även hemma en hel del och det är så skönt att barnen kan springa in och ut ur trädgården som dom vill, plaska i den lilla poolen, äta glass och bara ta dagen som den kommer.

Den sista semesterveckan har vi spenderat i Småland hos Manuels föräldrar. Det var väldigt skönt med lite miljöombyte sista veckan. Dessutom känns det extra lyxigt att kunna bada i poolen och jacuzzin varje dag, särskilt för barnen. Annars har det mest varit lugna och sköna dagar här. Barnen har kunnat leka med kusinerna varje dag och har haft så kul tillsammans. I fredags firade vi midsommarafton då vi först åkte ner till Kaffetorpet för att kolla på midsommarstången mm. På eftermiddagen kom alla bröder med familjer över och då grillade vi och åt sedan glass och jordgubbar. Ovanligt fint väder denna midsommar hade vi också.

Jag och Manuel lyxade faktiskt till det en dag också och tog en övernattning inne i Kalmar. Vi hade bokat ett rum på Frimurarhotellet som ligger mitt på Larmtorget inne i Kalmar. Det var väldigt mysigt då vi bara strosade runt i stan i den sköna sommarvärmen. Sen satte vi oss och njöt av en fördrink innan vi åt middag på Kött och bar som hade fantastiskt god mat. Efter middagen gick vi ner till Kalmar slott och promenerade runt hela slottet. Jag har faktiskt aldrig varit där förut så det var kul att se. Sovmorgon, hotellfrukost och sedan hem till våra små trollungar igen.

Ja, det har verkligen varit en bra semester och jag känner mig någorlunda utvilad och redo att komma igång med jobbet nästa vecka. Även fast det såklart aldrig är fel med liiiite mer semester ändå.  ;)

Mitt lilla liv / 24 Juni, 2017 - 09:36 / Kärleken
0 kommentarer

Valencia...

Igår kom jag och Manuel hem från vår lilla weekend i Valencia. Ingen dålig start på semestern! Vi har varit i Barcelona två gånger tidigare och nu kände vi att vi ville testa en annan stad i Spanien. Och faktiskt så kan Valencia ha blivit en ny favorit för oss. Det är ju en lite mindre stad än Barcelona och det märktes då vi inte alls behövde trängas lika mycket med en massa folk och turister, vilket var väldigt skönt. Alla var väldigt vänliga och hjälpsamma och förvånansvärt dåliga på engelska, men det var aldrig något problem att ta sig fram ändå. Vi hade verkligen tur med vädret och temperaturen låg mellan ca 26-30 grader. Vi hade en dag med lite åska och regn, men eftersom det ändå var varmt så var det bara mysigt.

Vårt hotell låg väldigt centralt mitt i den gamla delen av Valencia och det var perfekt att ha så nära till allt. Frukosten åt vi på takterassen med utsikt över den stora katedralen. En finare start på dagen kunde man nog inte fått där. Vi hade också en liten pool på hotellet, så vi kunde varva utflykterna med att också ligga och ta det lite lugnt på hotellet.

Det har verkligen varit avkopplande och fina dagar. Vi har inte känt någon stress överhuvudtaget och har strosat runt och tittat på allt från vackra gamla kyrkor till toppmodern arkitektur runt City of Arts and Scienses. Vi har det alltid så skönt när vi åker iväg på sådana här resor och har verkligen kunnat njuta för fullt dessa dagarna.

Barnen har varit hos mormor och morfar och har som vanligt haft det hur bra som helst. Men det var såklart gott att få pussa på våra små troll när vi kom hem. Nu fortsätter hela familjen med 2 1/2 vecka semester tillsammans och har en massa härliga små utflykter inplanerade. Hoppas att vädret här hemma blir lite bättre också!