Weekend i Stockholm...

Samma dag som vi gick på vår semester i augusti, så blev det också höst. Kallt, blött och ruggigt. Inte precis så som jag hade tänkt att vår semester skulle se ut, men vi har försökt göra det bästa av det ändå. Något som varit bokat och planerat sedan länge var en weekend till Stockholm för bara mig och Manuel. Vi längtade efter denna lilla trip och fokus var verkligen att bara ta det lugnt, äta och dricka gott och träffa våra vänner. Och det var precis vad vi gjorde.

torsdagen kom mormor och Gunnar och hämtade oss på flygplatsen och sedan åkte vi ut till Kaknästornet och åt en god lunch tillsammans. Sedan åkte vi in till vårt hotell Scandic Malmen på Medborgarplatsen. Framåt kvällen satte vi oss i hotellbaren och avnjöt drinkar. Efter det mötte vi upp vår fina vän Åke och åt middag på en grekisk restaurang som heter Faros.

Efter frukost på fredagen var vi så flitiga att vi körde ett pass på gymmet och det blev en väldigt skön start på dagen. Sedan mötte vi upp Manuels faster Ulla Carin på Hälsocafet, där vi åt en mysig lunch och satt och pratade flera timmar. Efter lunchen skulle Manuel vidare och träffa en annan kompis, så jag passade på att ta det lugnt på hotellrummet och läsa en bok, vilket var hur skönt som helst. På kvällen åt jag och Manuel riktigt goda burgare på Lilys burger. Sedan promenerade vi hem till hotellet, bäddade ner oss i sängen och såg OS finalen i damfotboll.

lördagen hade vi bestämt oss för att spendera dagen med att strosa runt på söder och shoppa lite kläder, framför allt till Manuel och vi hittade en massa fina grejer. På kvällen mötte Manuel upp grabbarna och jag mötte upp Sara och Kristin. Sen åt vi tjejer en god middag på indiska restaurangen Shanti. Efter middagen gick vi vidare till Nynästorget för att dricka ett glas vin. Sedan kom även killarna och mötte upp oss och det blev en väldigt trevlig kväll! :)

söndagen hann vi med en lunch tillsammans med hela gänget, innan det var dags att bege sig till flygplatsen igen. Dessa dagarna var precis vad vi behövde. Vi har inte ens rört oss utanför Södermalm, bara för att vi har velat koppla av så mycket som möjligt och inte behöva stressa runt. Helt ljuvligt!
Nu har vi 1 vecka semester kvar och sedan börjar Manuel att jobba och jag börjar skolan igen. Då blir det full rulle, så jag tänker verkligen försöka njuta av den här sista veckan. :)