Träningsplan...


Det var riktigt jobbigt att ställa sig på vågen hos barnmorskan i måndags. Jag har gått upp 10 kg! Har aldrig vägt såhär mycket i hela mitt liv. Nog för att min växande mage väger ett par kg extra... men inte 10 kg!

Min barnmorska skrattade lite när hon såg paniken i mina ögon och sen ryckte hon på axlarna och sa "Du får ta tag i det där sen. Tänk inte för mycket på det nu."

Men jag fick mig en liten tankeställare ändå och jag har nu lagt upp ett träningsschema. Kanske inte så mycket för att bränna kalorier (vilket jag iallafall gör lite på mina långpromenader med Akira), utan mer för att hålla igång muskelträningen. Det är minsann tungt att vara gravid (och tyngre ska det bli!).

Så till att börja med ska jag träna 2 gånger per vecka hemma. Minst 30 minuter per tillfälle. Ena tillfället ska det tränas armar, axlar och rygg. Och andra tillfället ska det tränas rumpa, lår och vader.

Idag hade jag mitt första träningspass och det brände ordentligt i armarna, så min förhoppning är att det ska bli lite träningsvärk imorgon! Nu är det skärpning! ;)





Mitt lilla liv / 15 Juni, 2011 - 21:47 / Meya

Postat av: Maken

Vacker!

2011-06-16 @ 00:06:54
Postat av: Linda

:) <3

2011-06-16 @ 08:51:03
URL: http://www.mittlillaliv.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: