Koh Tao...

Resan hit var nästan lika jobbig som jag hade fruktat. Eller iallafall delar av den. 11 timmars flyg från Kastrup till Phuket. Den biten gick visserligen bra, bara lite rastlös. När vi kom fram till phuket fick vi vänta nästan 4 timmar tills vi kunde hoppa på nästa flyg som skulle ta oss till Koh Samui. Väl framme där fick vi hoppa in en buss som körde oss till hamnen. Där fick vi sedan vänta ett par timmar på vår båt och vid det här laget började det bli ganska tungt då vi varit vakna i över ett dygn. Sedan följde 2 jobbiga timmar på båten med extremt höga vågor och sjösjuka för hela slanten. Jag vinglade av båten på Koh Tao och lovade Manuel att jag ALDRIG kommer sätta mig på den båten igen.

Men redan samma kväll insåg jag att resan kommer vara värd varenda minut. Vi slog oss ner på varsin thaimadrass på en restaurang vid stranden, åt en god middag och sedan lutade vi oss tillbaka, njöt av värmen och tittade ut över havet och såg hur det blixtrade lång bort över horisonten.

Vi bor i en fantastiskt mysig liten bungalow mitt i all tropisk grönska och nära havet. Det är så vackert här! Precis lika vackert som jag hoppats på!

Vår lilla bungalow...

Dusch under bar himmel...

Första morgonen när vi vaknade (efter nästan 13 timmars sömn) vaknade vi till monsunregn och åska. Det var väldigt mysigt! Men när ösregnet sedan fortsatte resten av dagen och det blev ännu värre dagen efter det, så började vi bli lite oroliga.

Men igår bestämde sig solen för att titta fram och har lyst på oss sedan dess vilket vi är väldigt tacksamma för!  :)

Vi har solat och badat, ätit god mat och druckit många goda drinkar, fått massage ett par gånger, shoppat i den lilla byn (vi är urusla på att pruta!) testat på scuba-diving, gjort utflykt med taxibåt till närliggande småöar.

På söndag åker vi vidare till nästa ö och det känns lyxigt att tänka på att vi har mer än halva semestern kvar!

Livet är ganska härligt just nu...  :)

Mitt lilla liv / 10 December, 2010 - 12:24 / Resor

Postat av: linda

Ååå vad underbart! Sol och värme :) Jag är så avundsjuk...

2010-12-12 @ 18:43:55
Postat av: Liselotte

Mmmm, Nan guyan (eller hur det stavas..) En av de underbarare platser på jorden. Och Koh Tao är en mysig liten ö.

Vi ska till Thailand igen i februari, om exakt två månader idag är vi där! Visst längtar man!!

Fin blogg du har. Råkade hamna här av en slump.

Hoppas resan fortsätter bra!

2010-12-13 @ 13:53:26
Postat av: Linda

Ja, otroligt vackert och härligt var det!

Måste säga att Thailand var precis lika härligt som jag hoppats på! =)